onsdag 14 november 2012

Onsdag

Skitkatten är igång igen och denna gången tog hon in en näbbmus och placerade på vardagsrumsmattan. Två meter där ifrån sitter jag och äter kvällsmat, lagom aptitretande. Först trodde jag att hon lekte med en låtsasmus men tyckte att den såg lite annorlunda ut och när jag kollat på den en stund på rörde den på sig. Det blir utgångsförbud för den här katten resten av kvällen. Men det är inte nog med rackartyg ändå. Hon är full av energi och springer runt och jamar och talar tydligt om att hon helt enkelt måste ut och jaga fler möss. När hon inte får det så hoppar hon istället upp på akvariet och börjar äta fiskmat som ligger öppet uppe på glaset. Antar att det smakade gott för när jag lyft bort henne där ifrån så gjorde hon ett nytt försök. Denna gången räckte det dock att säga åt henne så fattade hon vinken. Nu har hon slagit sig ner på fotpallen till fåtöljen och försöker låtsas som om att jag inte finns.

Visst kan man tycka att det är bra att hon blivit en ordentlig musjägare men hon får lämna dom utomhus istället för att ta in dom och leka med. Här inne får hon hålla sig till att jaga låtsasmöss och försöka fånga fiskar bakom glas. Inte för att det är lika kul kanske men ett klart mycket bättre alternativ för mig.

Imorgon är det sjukhuset igen. Var där igår men som vanligt ett par veckor efter behandlingen så sjunker värdena så man behöver hålla extra koll. Tror jag behöver påfyllning av röda blodkroppar för har haft en väldigt jobbig huvudvärk de senaste dagarna och igår var värdet ganska lågt så tror att de har sjunkit mer nu. Har för övrigt hängt med en kompis idag och kollat in hans nya lägenhet. Lite avundsjuk är jag allt. Har faktiskt haft fullt upp denna veckan än så länge. Var barnvakt igår och i måndags träffade jag Mikaela. Det är härligt att orka fylla dagarna så pass att jag inte ens hinner kolla på några serier. Har till och med städat rummet ordentligt sedan palmincidenten i måndags. Så nu tycker jag att jag förtjänar en god natts sömn. God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar