tisdag 27 november 2012

Tisdag

Sitter i soffan och längtar till sängen. Måste bara vänta på sista brödkakan att bli klar i ugnen först. Mamma bakade men blev sedan trött och gick och la sig. Så nu är det upp till mig. Vad gör man inte. Gott blir de ju i alla fall. Imorgon bär det av till veterinären med lillkatten. Hon är inte så liten längre utan cirka ett halvår och jag har bestämt mig för att kastrera henne. Vill inte att hon drar iväg och försöker para sig och vill verkligen inte att hon får kattungar för det har vi inte tid med här hemma mitt i allt plus att det finns tillräckligt många katter som behöver hem redan. Så det är bäst såhär så slipper hon löpa och allt det där. Men det är inte lätt att bestämma att någon ska få sätta kniven i min lilla bebis.

Så imorgon blir det att gå upp tidigt. Ännu tidigare än idag och idag har jag varit riktigt trött och mått lite halvkasst så måste verkligen gå och sova snart. Dagens blodprover såg i alla fall helt okej ut så det är skönt. Nästa vecka börjar intensivbehandligens slutfas och det kommer nog inte bli så kul men i Januari ska det vara över. Då är det bara underhållsbehandling som gäller. Men har hört att det tar flera månader att återhämta sig innan man kan orka göra nått vettigt. Också blodvärdena får sig en rejäl törn och kommer behöva tid på sig. Så kanske inte kan göra så mycket i början av året. Men bara jag kan börja plugga till hösten så är jag glad. Nu är brödet klart så god natt!

2 kommentarer:

  1. Hej läser din blogg ibland och är glad att det går bra för dig. Min son fick ALL i maj i år, men avled i augusti av akut bukspottkörtelinflammation.Livet är tungt,för oss nu, men han hade också en tro på Gud,som du och den bar honom. Edvin älskade att sjunga, du kan lyssna på honom på Youtube Edvin Berg, eller också kan du ge mig din adress,så ska jag skicka enskiva till dig, som hans bror sammanställt för att hedra Edvin.
    bergmonica1@gmail.com
    Kram Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Monica. Skickar detta på mail också eftersom jag inte vet om du skulle se det på bloggen. Det gör oerhört ont i mig att höra om din son. Lyssnar till hans låtar just nu, han var en riktigt bra sångare! Jag är glad att han hade en tro som kunde stärka honom och jag hoppas att ni hans anhöriga har det också eftersom det är en enorm trygghet. Ibland förstår vi inte alltid varför hemska saker händer som med Edvin eller till exempel min kompis pappa som dog oväntat för några veckor sedan. Och jag förstår att det måste vara fruktansvärt tungt. Ibland känner jag att enda sättet att orka med är att verkligen försöka lita på att Gud har kontroll och alltid kommer vara med oss genom allt. Du får hemskt gärna skicka en skiva med Edvid skulle vara underbart att ha och lyssna på i bilen! Tack för att du läser min blogg och jag blir oerhört glad när folk kommenterar.

      Stora kramar Emma

      Radera