måndag 3 december 2012

Måndag

Imorgon är det Sahlgrenska som gäller som vanligt. Ska få behandling, en liten påse cellgifter som inte brukar ge mig så värst hemska biverkningar som tur är. Kan bli trött och få huvudvärk någon dag men sen brukar det gå över. Ska få sprutan i ryggradsvätskan också och måste väl erkänna att det inte ska bli så roligt. Men jag har ungefär två år kvar av dom sprutorna var åttonde vecka så det är bara att acceptera.

Mamma fick sin sista behandling i onsdags och mår dåligt som vanligt. Värst tror jag är värken i kroppen från sprutorna som ska få de vita blodkropparna att öka på sig. Att det faktiskt snart är över är väl en tröst men det får ta några dagar innan det går att glädja sig.

Det snöar i alla fall, det har nog ingen missat. Tycker att det är trevligt och det blir lite ljusare. Köpte till och med nya vinterskor här om dagen. Hade tänkt skippa det i år och spara till nästa år eftersom jag ändå inte går till och från skola eller jobb och sånt så mycket just nu. Men insåg att det ibland kan behövas gå längre än mellan dörren och bilen och då är det skönt med ordentliga skor. Mina converse börjar gå sönder också så det var väl ändå dags att byta skor. Men jag minns att jag ett år hade converse hela vintern och då gick jag ändå mycket utomhus. I år är det i alla fall rätt snyggt mode när det gäller vinterskor så man få passa på helt enkelt. Nu skriker magen så ska nog gå och ta mig en macka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar