söndag 30 december 2012

Söndag

Helgen har varit bra. Jag är trött förstås av att få cellgifter varje dag men nu är jag i alla fall ledig måndag, tisdag och onsdag innan det är dags igen. Min blodvärden har inte hunnit börja sjunka så mycket än. Där emot känner jag att den sortens cellgift jag får nu påverkar ögonen. Jag blir trött och får ont i ögonen superlätt vilket är jobbigt eftersom jag ju inte kan blunda hela tiden. Tittar mycket på datorn nu också för att jag inte orkar mycket annat och det gör inte det hela så mycket bättre. Men jag är glad så länge jag inte mår sämre än så faktiskt. Har mått mycket värre och kommer göra det också så än så länge är det bara bra i jämförelse.

Gårdagen och dagens behandling skedde på den avdelningen som jag är på när jag ligger inne eftersom dagvården jag går till annars ju inte har öppet på helgerna. Så då får man gå till "slutna avdelningen" (där man ligger inne, låter värre än vad det är) och så tar dom hand om en där istället. Idag körde pappa mig dit och var med. Mamma och pappa följer alltid med om jag vill eller mår för dåligt för att åka själv. I början var dom med varje gång och det var så skönt för då orkade jag inte själv hålla reda på allting. Orkade inte ens boka taxin själv eller hålla reda på alla viktiga papper som skulle skickas in överallt. Är så himla tacksam att jag har mina föräldrar som kan och har ställt upp så för mig! Nu fixar jag allt själv för att jag orkar och kan. Oftast åker jag själv till sjukhuset speciellt nu när mamma varit dålig i höst. Men det är kul att ha sällskap ibland.

I alla fall så körde pappa mig idag för att vi skulle förbi Ikea och Elgiganten på vägen hem sedan. Han behövde köpa ett köksskåp till oss och jag behövde köpa en hårddisk till mig som jag kollat ut på nätet. Och jag måste ju passa på nu innan jag blir för dålig och infektionskänslig och inte får gå i affärer. Så efter sjukhuset så åkte vi till affärerna och fixade det. Jag fick med mig en himla massa doftljus från Ikea också. Som sagt man får passa på!


När vi kom hem på eftermiddagen hade farmor kommit hit. Mormor åkte hem igår, hon har bott här under jul eftersom hon bor så långt här ifrån annars. Och här om dagen kom ju gammelmormor också så nu bor hon här fram till efter nyår innan hon ska hem. Men farmor bor ju i samma stad som oss och brukar komma ut någon dag på helgen. Så idag var det dags igen vilket ju är kul för gammelmormor att ha någon mer att prata med. Min gammelmormor är nittioåtta år men bor själv i sitt hus på sin gård. Synen och hörseln är riktigt dåliga men hon klarar sig själv tillsammans med sina katter. Visst är det otroligt! Hemhjälpen hälsar på henne några gånger i veckan men hon städar oftast innan dom kommer så att som ska kunna prata med henne istället. Lilla gumman är nog den sötaste tanten jag vet.

Ikväll åt vi våfflor hela familjen med mixade jordgubbar och glass. Ja ibland får man kalas till det. Nu ska jag ägna resten av kvällen åt datorfix och sedan blir det nog några serieavsnitt innan den är dags att sova. Ska bli skönt att inte behöva ställa klockan till morgondagen ska jag säga.

Kram på er


Morgonmys, någon tyckte att jag låg och drog mig för länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar