fredag 18 januari 2013

Fredag

Den här veckan har gått enormt fort. Har inte haft speciellt bra koll på dagarna. Varannan av dom har jag ju varit på Sahlgrenska vilket nog kan vara en bidragande faktor till min förvirring. Vanligtvis, eller det som brukade vara vanligtvis för några veckor sedan, då var jag mest på sjukan en gång i veckan oftast på tisdagar. Så då hade jag en grej som gjorde att jag höll koll på dagarna. Men nu känns ju varannan dag som tisdag istället och de andra dagarna som helg.

I onsdags fick jag i alla fall påfyllning med röda blodkroppar. Sedan hade de neutrofila gått ner igen så vi får se hur det ser ut idag. Sitter och väntar på blodsvaren just nu. Porten krånglar och vill inte ge med sig så nu har jag ett slags propplösande medel i ifall det är nån stans i slangarna som det samlats gammalt blod eller nått liknande. Det ska sitta i upp till en timma. Har haft sånt ett par gånger förut och då har de i alla fall hjälpt. Så vi hoppas på de nu också. Har fått ta proverna i armen de senaste gångerna. Det funkar okej men jag har ju inte så många bra kärl kvar. Har alltid varit svårstucken men i och med alla behandlingar så har det blivit värre. Kärlens drar ihop sig och går och gömmer sig, spricker lättare gör de också.

Fick svar på proverna nu. Måste stanna ett tag till och fylla på trombocyter. De neutrofila var fortfarande på 0,1 så inte mycket att hurra för. Hoppas verkligen att de vänder snart.

Igår fick jag besök av Karin och Alma vilket som alltid var underbart! Det bästa är ju att prata gamla minnen med dom man delar dem med. Mycket minnen blev det men även en massa prat om våren och sommaren, planer och förhoppningar. Det ska bli en grym sommar i år! Jag har så mycket jag vill göra. Måste bara se till att inte försöka göra allt på en gång förtidiga. Mjukstarta lite så att säga. Kom igen kroppen återhämta dig nu för jag är taggad på livet och jag vill börja nu, nu, nu!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas också att det blir bättre för dig snart Emma. :)

    Många styrkekramar.

    / Valentinak

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Valentina! Läste lite på din blogg för att se vem du är. Grymt jobbat och lycka till med allt nu och ha det grymt!!

      Kramar Emma

      Radera