måndag 14 januari 2013

Måndag

Är på sjukan igen. Måste ta prover ofta nu. Var ju här i fredags och så idag och så blir det på onsdag och fredag igen. Mina trombocyter hade sjunkit väldigt lågt så det får jag påfyllning med just nu. De röda hade inte sjunkit så mycket så de klarar sig några dagar. De neutrofila hade ökat från 0,1 till 0,3 vilket är ett bra tecken. En friskt person har runt 5,0. Man räknas som extremt infektionskänslig när man har under 0,5 så det är jag ju fortfarande men det ökar i alla fall sakta men säkert. Det känns bra! Hejja kroppen nu ska jag bli bra igen och ha en grym vår!

Annars då, dagarna flyter verkligen ihop. Tror det är helg hela tiden. Mår i alla fall lite bättre. Inte varit något yr sedan jag bytte antibiotikan, väldigt skönt! Inte haft så mycket huvudvärk heller de senaste, i alla fall inte igår. Känner mig fortfarande väldigt svag dock. Tar mig lång tid att gå upp för trappen och har inte kunnat gå på några promenader än. Men det kommer man får ha lite tålamod bara. Håret har åkt av, det ramlade nästan allting så då fick rakapparaten komma fram. Aja jag förväntade mig inte att det skulle sitta kvar tillräckligt mycket att det skulle gå att ha kvar. Men trist är det, tar ju så lång tid innan det blivit tillräckligt långt igen för att jag ska känna mig bekväm i det.

Mamma är och tar bort sin port a cat idag. Har inte hört från henne än men det borde gå rätt snabbt. Nu är jag klar här på sjukhuset för dagen men taxin kommer inte försen om en timma så ska gå och köpa en banan så länge och försöka fördriva tiden så mycket som möjligt. Ni får ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar